środa, 31 sierpnia 2016

Stefan Chojnacki

Witajcie Kochani!
Dawno mnie tutaj nie było. Przepraszam za zaniedbania i brak aktualizacji. Dziękuję za wszystkie nadesłane w tym czasie wiadomości, starałam się odpowiadać na nie w miarę na bieżąco, ale jeśli kogoś pominęłam, to przepraszam i proszę o przypomnienie się :-)
Jednak głównym powodem napisania tego postu nie jest moje zabieganie i wynikające z tego zaległości. Do jego napisania skłonił mnie e-mail, który otrzymałam wczoraj od pana Krzysztofa Kaźmierczaka, któremu jeszcze raz dziękuję za wiadomość i zaangażowanie. Ale do sedna ... pan Krzysztof napisał kilka dni temu artykuł poświęcony Stefanowi Chojnackiemu (http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/a/jezyce-miejscu-pochowku-bohatera-grozi-likwidacja,10558682 ). Naszemu Stefanowi Chojnackiemu! Bardzo mnie on poruszył. W ubiegłym roku odnalazłam grób rodziny Chojnackich (zdjęcie w zakładce: Groby rodzinne), ale nie miałam pojęcia,że tak wygląda sytuacja. Może ktoś powie, co się przejmujesz, przecież nie jest to Twój najbliższy krewny. Ok -Stefan Chojnacki to mojego prapradziadka siostry prawnuk. Nie zmienia to dwóch faktów: po pierwsze postawa Stefana zasługuje na upamiętnienie jako wielkiego patrioty, a po drugie, bliższy czy dalszy ale wywodzący się z Obstów.
Zastanawiam się jak możemy pomóc. Może ktoś z bliskich sióstr Stefana Chojanckiego zagląda na tę stronę, albo wiecie jak bym mogła się z nimi skontaktować... A może macie inne pomysły - jak zawsze zapraszam do wyrażenia swojej opinii.

3 komentarze:

  1. Wiem że pytanie po czasie bardzo, ale udało Ci się skontaktować z kimś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, niestety nie udało mi się odnaleźć najbliższych Stefana Chojnackiego. Jednak dzięki interwencji pana Kaźmierczaka póki, co grób został zachowany.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź, że też teraz dopiero natrafiłem na ten blog.

      Usuń